Problems and Improvement Directions of Local Taxes in 
Basic Local Governments: Focusing on Revenue Imbalance, 
Collection Efficiency, and Strengthening Financial 
Independence Yangpyeong-gun Real Estate Research Institute 
2025_01Hong Young-ho


Abstract
This study aims to identify the problems related to local taxes in local 
governments and suggest ways to improve them. Local governments 
utilize local taxes as their main source of revenue, but face problems 
such as revenue imbalance among localities, collection inefficiency, 
heavy tax burden, and tax rate disparity. These issues can hinder local 
economic development and result in unfair tax burdens for residents. 
This study proposes various improvements to address these issues, 
including diversifying tax revenues, improving the collection system, 
rationalizing the distribution of tax burdens, and strengthening the 
equity of local taxes. also concludes that local governments should 
strengthen their financial independence to reduce their dependence on 
local taxes and promote fairer and more efficient fiscal management.

Keyword
municipalities, local taxes, revenue imbalance, collection efficiency, 
overburdened tax burden, tax rate imbalance, fiscal independence, ways 
forward2 --

1. Introduction
Local taxes one of the main sources of funding for municipalities, 
playing a key role in local public service delivery and fiscal independence. 
However, many municipalities face number of challenges, including 
imbalances in local tax revenues, inefficiencies in collection, and heavy 
tax burdens. These issues can play a major role in widening economic 
disparities between regions and contribute to differences in the quality of 
public services. This report aims to highlight the problems of local 
taxation in basic local governments and suggest ways to improve them.

2. Analyze local tax issues
Local are subject to greater volatility compared to central government, 
which can lead disparities revenues between regions, especially 
depending on the economic base of the regionthese can be in that are 
more to economic shocks. García et al1) highlighted this volatility by 
studying the impact of exogenous factors, such as natural disasters, on 
local tax revenues.
Arintoko and Bawono2) address the issue of declining tax revenues in the 
midst of economic recession by proposing strategies optimize tax 
revenues within local governments. This suggests that local governments 
need a more strategic approach to respond to economic shocks.
Inefficiencies in the local tax collection process can lead to high 
delinquency rates. Martín et al3) studied the efficiency of municipal tax 
administration in Spain and suggested the need to improve the efficiency 
of municipal tax collection.
Inconsistencies in local tax policy can lead to taxpayer confusion and 
reduce the equity of the tax burden. Research by Allers and Rienks4) 
analyzed the impact of voters on local tax policy, highlighting the 
importance of voter engagement to increase policy consistency and 
transparency.
Tax revenues concentrated in certain regions can exacerbate regional 3 --

development disparities. Ly and Paty5) found that the franc

1) García, J. A., Dall'erba, S., & Ridley, W. C. (2022). The impact and externalities 
of natural disasters on local tax revenue in Colombia. Regional Studies, 57, 
857-867.
2) Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax revenues for 
local government within the framework of regional automation. Public Policy.
and Administration.
3) Martín, I. B., Henarejos, L. O., & Polo, C. (2021). Local tax management in 
Spain: A study of the conditional efficiency of provincial tax agencies. SocioEconomic
Planning Sciences, , 101057.
4) Allers, M., & Rienks, H. (2024). Voters' influence on local tax policy. European 
Journal of Political Economy.
5) Ly, T., & Paty, S. (2020). Local taxation and tax base mobility: Evidence from 
France. Regional Science and Urban Economics, 82, 103430.4 --

s case to study how tax revenue-based mobility affects economic 

disparities between regions.
Increased reliance on local taxes can reduce a local government's 
financial independence. This can make it difficult for local governments 
to operate independently in the long run. Tang et al6) studied the 
relationship between local government debt and tax collection, raising 
the for a approach to improve local governments' fiscal independence.

2.1. Tax revenue imbalance
Differences in the economic base of regions one of the main causes of tax 
revenue imbalances: certain regions have strong economic activity or are 
resource-rich and therefore generate a lot of tax revenue, while other 
regions have weak economic activity and therefore struggle to secure tax 
revenue. This is illustrated a study in France that shows how tax revenue 
mobility between regions affects economic imbalances.7)
Tax revenue imbalances make it difficult for local governments to 
efficiently allocate the resources they need to provide public services. 
This can lead to an uneven distribution of resources between regions, 
resulting in areas of need not receiving sufficient financial support.
Differences in tax revenues between regions can lead to political 
discontent, which can lead to greater political instability. Lack of 
consistency in local tax policy can exacerbate these problems, and 
research analyzing voter influence over tax policy highlights the need for 
such consistency.8)
Improving local government fiscal policies is necessary to address the 
issue of revenue imbalances. A strategic approach is needed to increase 
the efficiency of local tax collection and strengthen the fiscal 
independence of municipalities. For example, some studies suggest 
strategies increase the efficiency of local tax collection and optimize tax 
revenues within local governments.9)
A policy response is needed to increase the fiscal independence of local 
governments. This should be done by reducing their reliance on local 5 --

taxes and easing their dependence on financial support from the central 
government. Studies analyzing the relationship between local 
government debt and tax collections raise the need for policy approaches 
to improve this fiscal independence.10)

6) Tang, W., Zhao, X., Zhai, S., & Cao, L. (2023). Local government debt and 
corporate tax burden: A perspective based on the trade-off of government tax 
collection and management. PLOS ONE, 18.
7) Ly, T., & Paty, S. (2020). Local taxation and tax base mobility: Evidence from 
France. Regional Science and Urban Economics, 82, 103430.
8) Allers, M., & Rienks, H. (2024). Voters' influence on local tax policy. European 
Journal of Political Economy.
9) Martín, I. B., Henarejos, L. O., & Polo, C. (2021). Local tax management in 
Spain: A study of the conditional efficiency of provincial tax agencies. SocioEconomic
Planning Sciences, , 101057.6 --

Local tax revenues for municipalities can be unbalanced depending on 
the characteristics of the local economy. Economically developed areas 
can generate relatively large amounts of tax revenue, while areas with 
less economic vitality struggle to generate tax revenue. For example, 
property taxes account for a large share of local tax revenues in real 
estate-rich areas, while rural areas, etc. have less local tax revenue.
This leads disparities in service levels between regions, with less fiscally 
independent regions struggling to provide the necessary public services to 
their residents, which can further widen economic disparities.

2.2. Lack of efficiency in local tax collection
Increasing delinquency rates one of the main causes of inefficiency in 
local tax collection, which stems from the lack of a systematic 
delinquency management a of response to delinquent taxpayers. There 
is a need to address these issues through a systematic approach, and local 
governments to develop more proactive arrears management strategies. 
Martín et al. emphasized the need for such an approach by studying the 
efficiency of local tax administration in Spain.11)
Taxpayers may not have easy access to tax information or may be 
reluctant to pay taxes due to the complexity of the tax system. Beeri et al. 
study the impact of mutual trust with taxpayers on tax collection rates, 
suggesting that local governments should build trust with taxpayers and 
increase information provision.12)
Many local governments have outdated collection systems and inefficient 
administrative processes. Cheng et al. study the impact of the 
introduction of digital tax administration on local government debt and 
suggest the need to improve collection systems through digitization and 
automation.13)
Unclear tax policies can confuse taxpayers and make them reluctant to 
pay taxes. It's important to have consistent tax policies and provide clear 
guidance, which can increase taxpayer confidence and encourage tax 
payments.7 --

Increasing the efficiency of local tax collection requires building a 
systematic management system and running taxpayer education 
programs. Arintoko and Bawono propose a strategy for optimizing tax 
revenue within local governments, which is based on the use of g

10) Tang, W., Zhao, X., Zhai, S., & Cao, L. (2023). Local government debt and 
corporate tax burden: A perspective based on the trade-off of government tax 
collection and management. PLOS ONE, 18.
11) Martín, I. B., Henarejos, L. O., & Polo, C. (2021). Local tax management in 
Spain: A study of the conditional efficiency of provincial tax agencies. SocioEconomic
Planning Sciences, , 101057.
12) Beeri, I., Zaidan, A., & Zeedan, R. (2021). Willingness to pay taxes through 
mutual trust: The effect of fairness, governability, tax-enforcement and 
outsourcing on local tax collection rates. Governance.
13) Cheng, Q., Chen, B., & Luo, J. (2024). The impact of digital tax 
administration on local government debt: based on the revision of the Tax 
Collection and Administration Law. Finance Research Letters.8 --

Emphasize the need to develop efficient collection strategies tailored to 
station characteristics.14)
The process of levying and collecting local taxes is often inefficient or 
lacking in systematic management. For example, the basis for levying 
taxes may be unclear, tax evasion may occur, and administrative errors in 
revenue collection lead to difficulties in recovering financial resources.
When local tax collection rates decline, municipalities run out of 
financial resources and struggle to provide essential public services.

2.3. Heavy tax burden
If local tax policies don't reflect the true capacity of the local economy, 
certain classes or neighborhoods may be subject to an unreasonably high 
tax burden. This can be caused by irregularities in the tax structure, 
which can lead to an excessive concentration of taxes on certain classes. 
Research shows that trust with taxpayers has a significant impact on tax 
collection rates,15) and it is necessary to increase the effectiveness of 
policies.
When local governments become overly reliant on tax revenues, the tax 
burden can increase during economic downturns or external shocks. 
This can have a particularly severe impact on low-income households 
and can increase social inequality. Studies the correlation between local 
government debt and tax collection show that a high reliance on tax 
revenues can make them vulnerable to economic downturns.16)
When certain industries or income groups are overtaxed, an imbalance in 
the tax burden occurs. Studies have analyzed how the distribution of the 
tax burden affects the distribution of income, showing that 
overburdening certain classes can increase economic hardship.17)
Inefficiencies in the local tax collection process can lead to taxpayer 
dissatisfaction and make them feel more tax burdened. Improvements to 
the collection system are needed, which can also contribute to building 
trust with taxpayers.18)9 --

To alleviate the heavy tax burden, tax policies need to be revisited and 
revamped to make them fairer

14) Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax revenues 
for local government within the framework of regional automation. Public 
Policy.
and Administration.
15) Beeri, I., Zaidan, A., & Zeedan, R. (2021). Willingness to pay taxes through 
mutual trust: The effect of fairness, governability, tax-enforcement and 
outsourcing on local tax collection rates. Governance.
16) Tang, W., Zhao, X., Zhai, S., & Cao, L. (2023). Local government debt and 
corporate tax burden: A perspective based on the trade-off of government tax 
collection and management. PLOS ONE, 18.
17) Benassi, C., & Randon, E. (2020). The distribution of the tax burden and 
the income distribution: theory and empirical evidence. Economia Politica, 
38, 1087-1108.
18) Martín, I. B., Henarejos, L. O., & Polo, C. (2021). Local tax management in 
Spain: A study of the conditional efficiency of provincial tax agencies. SocioEconomic
Planning Sciences, , 101057.10 --

is needed. Local governments should explore a range of fiscal alternatives 
to ease the tax burden, which can reduce the burden on taxpayers. 
Research suggests that increased life security through public welfare can 
have a positive impact on perceptions of tax burden.19)
It often results in a disproportionate tax burden on residents. Higher 
local taxes can increase residents' resistance to taxation and cause 
economic strain.
An excessive tax burden can adversely affect the living standards of local 
residents, which can negatively impact economic growth. In addition, tax 
resistance can result in a decrease in tax revenue.

2.4. Disproportionate rates of local taxes
Different regions have different levels of economic development, so tax 
rates are applied unevenly. Wealthier regions can afford to pay higher tax 
rates, while economically challenged regions forced to pay lower tax 
rates. This can negatively impact the fiscal independence of certain 
regions. Research on the impact of local tax non-taxation and reduction 
on local economic growth shows that these differences actually have a 
differential impact on gross regional product (GRDP).20)
Political decisions by local governments can have a significant impact on 
tax rate setting. Political popularity or pressure from particular interest 
groups can result in unfairly adjusted tax rates, which can cause 
dissatisfaction among voters. Research on the influence of voters on local 
tax policy highlights the importance of these political factors.21)
A complex tax system and multiple tax rate settings can be confusing for 
taxpayers. This leads to tax avoidance, increased arrears, and a negative 
impact on local governments' revenue collection. A study of local tax 
administration in Spain emphasizes the need to reduce this complexity to 
increase collection efficiency.22)
Unbalanced tax rates can undermine social equity, especially when the 
tax burden falls disproportionately on low-income individuals or certain 
groups, which can increase social discontent and undermine community 
stability. Research on the relationship between tax burden and income 11 --

distribution points the importance of this equity issue.23)

19) Jongmin, Yang. (2021). A study on the structure of tax burden perception 
in Korean society: Focusing on the effects of income, assets, and liabilities. 
Economy and Society, (132), 168-207.
20) Kim, Jin (2021). Local tax exemption/reduction and local economic growth: 
Focusing on the effects of basic and metropolitan local tax 
exemption/reduction types. Journal of the Korean Policy Studies Association, 
30(3), 39-75.
21) Allers, M., & Rienks, H. (2024). Voters' influence on local tax policy. 
European Journal of Political Economy.
22) Martín, I. B., Henarejos, L. O., & Polo, C. (2021). Local tax management in 
Spain: A study of the conditional efficiency of provincial tax agencies. SocioEconomic
Planning Sciences, , 101057.
23) Benassi, C., & Randon, E. (2020). The distribution of the tax burden and 
the income distribution: theory and empirical evidence. Economia Politica, 
38, 1087-1108.12 --

Policy efforts are needed to increase the fairness and transparency of tax 
rates. Setting tax rates that take into account local characteristics and 
simplifying the tax system can contribute to building trust between 
taxpayers and local governments. the differential effects of local tax 
exemptions and reductions on local economies, careful policy design is 
needed.24)
Different municipalities have different tax rates. This can lead to 
differences in tax burden across regions, even for the same tax category, 
which can lead to equity issues.
Differences in tax rates can exacerbate economic disparities between 
regions, and residents may feel an unfair tax burden.

3. How to improve local taxes
To address the disparity in tax rates between regions, there is a need to 
rationalize tax rates and promote uniformity. This can promote economic 
equity, particularly by designing tax rates to take into account differences 
in the regional economic base. Research has shown that it is important to 
adjust tax rates to take into account the impact of the tax burden on 
income distribution.25)
Digitizing your local tax collection system is an effective way to increase 
efficiency and reduce delinquency rates. Digital platforms can engage 
taxpayers by providing them with information and simplifying the 
process of paying taxes. Research the impact of the introduction of 
digital tax administration on local government debt shows that 
digitization can significantly improve the efficiency of local tax 
collection.26)
Increasing the transparency of tax policies and enhancing 
communication with taxpayers can help build trust and increase 
taxpayers' willingness to pay taxes by revealing how taxes are used and 
how policy decisions are made. Research shows that fairness and 
transparency have a positive impact on tax collection rates.27)13 --

Social equity should considered when designing tax structures and 
policies to reduce the tax burden on low-income and vulnerable 
populations through tax breaks or supportive policies. This is an 
important aspect of the

24) Kim, Jin (2021). Local tax exemption/reduction and local economic growth: 
Focusing on the effects of basic and metropolitan local tax 
exemption/reduction types. Journal of the Korean Policy Studies Association, 
30(3), 39-75.
25) Benassi, C., & Randon, E. (2020). The distribution of the tax burden and 
the income distribution: theory and empirical evidence. Economia Politica, 
38, 1087-1108.
26) Cheng, Q., Chen, B., & Luo, J. (2024). The impact of digital tax 
administration on local government debt: based on the revision of the Tax 
Collection and Administration Law. Finance Research Letters.
27) Beeri, I., Zaidan, A., & Zeedan, R. (2021). Willingness to pay taxes through 
mutual trust: The effect of fairness, governability, tax-enforcement and 
outsourcing on local tax collection rates. Governance.14 --
 

the economy. Studies shown how equity in tax policy affects income 
distribution.28)
Diversified revenue sources should be explored to increase local 
governments' fiscal independence, which should move towards building 
sustainable fiscal structures that allow local governments to raise 
revenues on their own, with support from the central government. 
Research proposing strategies to optimize tax revenues within local 
governments supports this direction.29)

3.1. Diversify your local tax revenue
To diversify local tax revenues, it is important to identify new sources of 
revenue that reflect local characteristics. Taxes targeted at specific 
consumption behaviors can be introduced through the introduction of 
selective excise taxes, which compensate for the shortcomings of local 
excise taxes.30) You can also consider introducing taxes that leverage local 
assets or resources (e.g., tourism taxes, environmental taxes).
Local governments can diversify their revenue sources by increasing nontax
revenues. Research shows that administrative factors, such as the 
existence of a dedicated revenue organization, have a positive impact on 
increasing non-tax revenues.) This can be through increasing revenues 
such as and fees.
Digitizing local tax collection systems is effective in improving collection 
efficiency and reducing arrears. Digital tax administration also has a 
positive impact on local government debt management, which can 
contribute to diversifying tax revenues.32)
Cooperation between neighboring municipalities is an important element 
of tax revenue diversification. They can work together to revitalize their 
local economies through joint projects or infrastructure development, 
and share the increased tax revenues that result. Such cooperation can be 
particularly effective for large-scale projects.
Providing tax breaks and incentives for specific industries can stimulate 
local economic activity and increase tax revenues in the long run. This 
can have a positive impact on diversifying the local economic base.33)15 --

28) Benassi, C., & Randon, E. (2020). The distribution of the tax burden and 
the income distribution: theory and empirical evidence. Economia Politica, 
38, 1087-1108.
29) Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax revenues 
for local government within the framework of regional automation. Public 
Policy.
and Administration.
30) Yoon, Tae-Sub. (2022). A study on the introduction of selective 
consumption tax as a means of local fiscal expansion: focusing on the 
possible role of selective consumption tax as a real local consumption tax. 
National Policy Studies, 36(2), 39-65.
31) Kim, Sang-Soo, & Tak, Hyun-Woo (2020). Analyzing the influencing factors 
on local governments' efforts to secure non-tax revenues: A review of 
demographic, political, and fiscal aspects. Journal of Finance, 13(3), 95-129.
32) Cheng, Q., Chen, B., & Luo, J. (2024). The impact of digital tax 
administration on local government debt: based on the revision of the Tax 
Collection and Administration Law. Finance Research Letters.
33) DiTommaso, A., & Greenbaum, R. T. (2021). An Examination of the 
Relationship Between Local Tax Incentives and Diversification of 
the Local Economic Base. Economic16 --

Basic local governments rely on real estate and income taxes. They need 
to diversify their tax revenues to address the imbalance.
We need to find new taxes that fit local characteristics and develop 
various tax sources, such as tourism taxes and environmental taxes, to 
expand the base of tax revenue.

3.2. Improving local tax collection
The introduction of electronic tax filing and payment systems is an 
important way to increase the efficiency of local tax collection. Studies 
have shown that digital tax administration can also have a positive impact 
on addressing local government debt problems.34) These systems can 
simultaneously increase the transparency and efficiency of tax 
administration.
Disclosing how tax dollars are spent is an important means of building 
citizen trust. Research shows that mutual trust between citizens and 
governments a positive impact on willingness to pay taxes.) 
Transparency is a key factor in gaining 
Regular tax surveys and data analytics techniques are necessary to 
uncover missing revenue sources. Tax surveys are essential to expanding 
local governments' tax base[2], and data analytics can help uncover new 
sources of revenue.
Tax education programs aimed at citizens are important for raising tax 
awareness. Education can lead to a better understanding of the 
importance and uses of taxes, which can ultimately lead to more 
voluntary tax payments.
Developing a tax system tailored to local characteristics contributes to 
greater equity in income distribution. Studies have shown that locally 
tailored taxes can contribute to optimizing tax revenues for local 
governments.36)
Increased cooperation between central and local governments essential 
to expanding the tax base, especially in regions with diverse economic 17 --

structures.37)
Development Quarterly, 35, 108-124.

34) Cheng, Q., Chen, B., & Luo, J. (2024). The impact of digital tax 
administration on local government debt: based on the revision of the Tax 
Collection and Administration Law. Finance Research Letters.
35) Beeri, I., Zaidan, A., & Zeedan, R. (2021). Willingness to pay taxes through 
mutual trust: The effect of fairness, governability, tax-enforcement and 
outsourcing on local tax collection rates. Governance.
36) Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax revenues 
for local government within the framework of regional automation. Public 
Policy.
and Administration.
37) Allers, M., & Rienks, H. (2024). Voters' influence on local tax policy. 
European Journal of Political Economy.18 --

Increasing efficiency of local tax collection processes and ensuring that 
collections are fair can help transparency in revenue collection and 
prevent illegal tax avoidance.
An e-tax system can be implemented to improve the efficiency of tax 
collection and increase the convenience of paying local taxes, while 
extending the tax payment deadline and introducing installment 
payment systems to facilitate revenue collection.

3.3. Reasonable distribution of tax burden
Progressive income taxes are effective in reducing income inequality by 
charging higher tax rates to higher earners. Research shows that 
progressive taxes can increase tax equity and strengthen willingness to 
pay taxes.38) It's one way to increase social fairness and distribute the tax 
burden more equitably.
Imbalances in the tax burden can be addressed through tax breaks and 
government assistance programs targeted at low-income earners. These 
policies strengthen the social safety net and increase social stability by 
providing tax relief for the economically vulnerable.
Reducing or eliminating VAT on basic necessities can reduce the tax 
burden on low-income people. This is particularly important given that 
consumption taxes can be relatively regressive39) and can provide real 
benefits to consumers, helping to reduce the cost of living.
Increasing transparency about where taxes are spent and encouraging 
citizens to participate in the tax policy-making process can increase 
acceptance of the tax burden. Research has shown that transparency and 
citizen participation can be important factors in strengthening 
motivation to pay taxes.40)
Policies are needed to address economic imbalances by balancing tax 
collection and support by region. This help to reduce tax revenue 
imbalances among regions and promote balanced regional 
development.41)19 --

Tax burdens be reasonably distributed according to the income and 
wealth levels of local residents. Reducing excessive tax burdens can ease 
the economic burden on residents.

38) Doerrenberg, P., & Peichl, A. (2013). Progressive taxation and tax morale. 
Public Choice, 155, 293-316.
39) Nichols, D. R., & Wempe, W. F. (2010). Regressive Tax Rates and the 
Unethical Taxation of Salaried Income. Journal of Business Ethics, 91, 553-566.
40) Beeri, I., Zaidan, A., & Zeedan, R. (2021). Willingness to pay taxes through 
mutual trust: The effect of fairness, governability, tax-enforcement and 
outsourcing on local tax collection rates. Governance.
41) Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax revenues 
for local government within the framework of regional automation. Public 
Policy.
and Administration.20 --

You can address the imbalance in the tax burden by increasing tax breaks 
or tax support for low-income people. This should ensure that lowincome
residents do not face unnecessary financial burdens.

3.4. Increase local tax equity
The central government formulate policies to more fairly distribute tax 
revenues among local governments. This can reduce income disparities 
by redistributing tax revenues in a way that takes into account the 
characteristics and needs of local economies, and help all regions achieve 
balanced development. Research has shown that reducing tax revenue 
imbalances between regions can contribute to greater local tax equity.42)
Transparent tax policies and citizen engagement play an important role 
in promoting equity in tax policy. Allowing citizens to see how their taxes 
are used and to participate in the policy-making process can increase 
trust in taxes and contribute to greater willingness to pay taxes.43)
Tax breaks and financial assistance to economically disadvantaged 
neighborhoods can be expanded to reduce tax burdens and increase 
equity. In addition to direct assistance to low-income populations, this 
can contribute to broadening the tax base over the long term by 
promoting economic development in the community.44)
It's important to educate citizens about local taxes so that they 
understand the importance of their taxes and how they are used. This can 
increase residents' awareness of paying taxes and increase their interest 
in local tax equity. Research shows that tax education a positive impact 
on willingness to pay taxes.45)
Periodic tax adjustments should be made to respond appropriately to 
changes in the local economy. This contributes to maintaining tax equity 
by developing tax policies that reflect the characteristics of the local 
economy.46)
Reduce tax rate differences between municipalities promote tax equity. 
The national level should set certain standards and encourage 
municipalities to set tax rates based on them.21 --

Countries set standards for setting tax rates, and municipalities should 
follow them to minimize differences in tax rates between regions. This 
will help to strengthen tax equity.

42) Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax revenues 
for local government within the framework of regional automation. Public 
Policy.
and Administration.
43) Beeri, I., Zaidan, A., & Zeedan, R. (2021). Willingness to pay taxes through 
mutual trust: The effect of fairness, governability, tax-enforcement and 
outsourcing on local tax collection rates. Governance.
44) Bachas, P., Jensen, A., & Gadenne, L. (2024). Tax Equity in Low- and 
Middle-Income Countries. Journal of Economic Perspectives.
45) Castañeda, V. (2019). Tax Equity and its Association with Fiscal Morale. 
International Public Management Journal, 24, 710-735.
46) Ly, T., & Paty, S. (2020). Local taxation and tax base mobility: Evidence 
from France. Regional Science and Urban Economics, 82, 103430.22 --

3.5. Build financial independence
Local governments diversify their revenue base to reduce reliance on a 
particular tax base, while seeking the optimal mix of revenue sources 
that fits the characteristics of the local economy. This will increase 
responsiveness to economic volatility and enable stable fiscal operations. 
Studies have shown that local tax optimization can contribute to greater 
revenue stability.47)
Fiscal decentralization gives local governments greater fiscal autonomy, 
them to create and implement policies that are tailored to local 
conditions. This allows them to respond more efficiently to the needs of 
local residents and can contribute to the revitalization of local economies. 
Studies have shown that fiscal decentralization has a positive impact on 
increasing the productive efficiency of governments and strengthening 
their fiscal independence.48)
Local governments can increase their fiscal independence by expanding 
non-tax revenue sources, for example in the form of utility fees. Research 
shows that expanding non-tax revenues can have a positive impact on a 
local government's fiscal health.49)
Digital finance and innovative technologies can be leveraged to increase 
the efficiency of tax collection and fiscal management. This can 
contribute to increasing the operational efficiency of local governments 
along with expanding tax revenues. studies from China show that the 
development of digital finance has played a positive role in local 
government fiscal revenues.50)
You can build community trust by residents in managing their finances 
and increasing transparency. This can strengthen residents' willingness 
to pay taxes and contribute to greater financial independence. Research 
shows that citizen engagement is an important factor in increasing tax 
collection rates.51)
Municipalities should be encouraged to become financially independent. 
Increasing their financial independence will reduce their dependence on 
local taxes.23 --

The municipality can raise funds through the issuance of municipal bonds, 
or by partnering with companies that fit their local characteristics.

47) Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax revenues 
for local government within the framework of regional automation. Public 
Policy.
and Administration.
48) Alonso, J., & Andrews, R. (2018). Fiscal decentralization and local 
government efficiency: Does relative deprivation matter? Environment and 
Planning C: Politics and Space, 37, 360-381.
49) Kim, J., & Park, N. (2020). Assessing the Effects of Financial Sources on
the Fiscal Soundness of Local Government: With a Focus on Special
Grants and Non-Tax Revenue. Lex Localis - Journal of Local SelfGovernment,
18, 71-93.
50) 彭, 宁. (2023). The Impact of the Development of Digital Inclusive Finance 
on the Local Government Fiscal Revenue in China-Based on the Provincial 
Panel Data. Sustainable Development.
51) Allers, M., & Rienks, H. (2024). Voters' influence on local tax policy. 
European Journal of Political Economy.24 --

You should also actively pursue policies to become financially 
independent so that you don't need central government support.

4. Conclusion
Local taxation issues in local governments include revenue imbalance, 
lack of collection efficiency, heavy tax burden, and unbalanced tax rates. 
To address these issues, it is necessary to diversify local tax revenues, 
improve the collection system, rationally distribute the tax burden, and 
strengthen tax rate equity. In addition, it is necessary to strengthen the 
financial independence of local governments to reduce their dependence 
on the central government and enable them to operate independently. By 
moving in this direction, the local tax system in local governments will be 
more efficient and fair.25 --

References

National Literature

Kim, Sang-Soo, & Tak, Hyun-Woo (2020). Analyzing the influencing 
factors on local governments' efforts to secure non-tax revenues: A review 
of demographic, , and financial aspects. Financial Studies, 13(3), 95-129.
Kim, Jin (2021). Local tax exemption/reduction and local economic 
growth: Focusing on the effects of basic and metropolitan local tax 
exemption/reduction types. Journal of the Korean Policy Studies 
Association, 30(3), 39-75.
Yoon, Tae-Sub. (2022). A study on the introduction of selective 
consumption tax as a means of local fiscal expansion: focusing on the 
possible role of selective consumption tax as a real local consumption tax. 
National Policy Research, 36(2), 39-65.
Jongmin, Yang. (2021). A study on the structure of tax burden perception 
in Korean society: Focusing on the effects of income, assets, and 
liabilities. Economy and Society, (132), 168-207.

International literature

Allers, M., & Rienks, H. (2024). Voters' influence on local tax policy. 
European Journal of Political Economy, None.
Alonso, J., & Andrews, R. (2018). Fiscal decentralization and local 
government efficiency: Does relative deprivation matter? Environment 
and Planning C: Politics and Space, 37, 360-381.
Arintoko, A., & Bawono, I. R. (2021). the optimization of local tax 
revenues for local government within the framework of regional
AUTONOMY. Public Policy and Administration, None.
Bachas, P., Jensen, A., & Gadenne, L. (2024). Tax Equity in Low- and 
Middle-Income Countries. Journal of Economic Perspectives, None.
Beeri, I., Zaidan, A., & Zeedan, R. (2021). Willingness to pay taxes through 
mutual trust: The effect of fairness, governability, tax-enforcement and 
outsourcing on local tax collection rates. Governance, None.
Benassi, C., & Randon, E. (2020). The distribution of the tax burden and 
the income distribution: theory and empirical evidence. Economia 
Politica, 38, 1087-1108.
Castañeda, V. (2019). Tax Equity and its Association with Fiscal Morale. 
International Public Management Journal, 24, 710-735.26 --
Cheng, Q., Chen, B., & Luo, J. (2024). The impact of digital tax 
administration on local government debt: based on the revision of the 
Tax Collection and Administration Law. Finance Research Letters, None.
Damjanovic, T., & Ulph, D. (2010). Tax progressivity, income distribution 
and tax non-compliance. European Economic Review, 54, 594-607.
DiTommaso, A., & Greenbaum, R. T. (2021). An Examination of the 
Relationship Between Local Tax Incentives and Diversification of the 
Local Economic Base. Economic Development Quarterly, 35, 108-124.27 --
Doerrenberg, P., & Peichl, A. (2013). Progressive taxation and tax morale. 
Public Choice, 155, 293-316.
García, J. A., Dall'erba, S., & Ridley, W. C. (2022). The impact and
externalities of natural disasters on local tax revenue in Colombia.
Regional Studies, 57, 857-867. Kim, J., & Park, N. (2020). Assessing the
Effects of Financial Sources on the Fiscal Soundness of Local
Government: With a Focus on Special Grants and Non-Tax Revenue.
Lex Localis - Journal of Local Self-Government, 18, 71-93.
Limberg, J. (2019). 'Tax the rich'? The financial crisis, fiscal 
fairness, and progressive income taxation. European Political Science 
Review, 11, 319-336.
Ly, T., & Paty, S. (2020). Local taxation and tax base mobility: Evidence 
from France. Regional Science and Urban Economics, 82, 103430.
Martín, I. B., Henarejos, L. O., & Polo, C. (2021). Local tax management in 
Spain: A study of the conditional efficiency of provincial tax agencies. 
Socio-Economic Planning Sciences, , 101057.
Nichols, D. R., & Wempe, W. F. (2010). Regressive Tax Rates and the 
Unethical Taxation of Salaried Income. Journal of Business Ethics, 91, 
553-566.
彭 , 宁 . (2023). The Impact of the Development of Digital Inclusive 
Finance on the Local Government Fiscal Revenue in China-Based on the 
Provincial Panel Data. Sustainable Development, None.
Siano, R. D., & D'Uva, M. (2017). Fiscal decentralization and spillover 
effects of local government public spending: the case of Italy. Regional 
Studies, 51, 1507-1517.
Tang, W., Zhao, X., Zhai, S., & Cao, L. (2023). Local government debt and 
corporate tax burden: A perspective based on the trade-off of government 
tax collection and management. PLOS ONE, 18.

+ Recent posts